Kaip galiu pasinaudoti savanoriško grįžimo pagalbos programa?

Žemiau pateikta informacija, paaiškinanti visą savanoriško grįžimo pagalbos gavimo proceso eigą:

 

1. Užpildoma dalyvio anketa

Dalyvio anketą galite užpildyti mūsų puslapyje (Anketa), ją taip pat galite gauti elektroniniu paštu arba atvykus į TMO biurą Vilniuje.

Jei pildant anketą iškyla neaiškumų, būtinai susisiekite su TMO darbuotojais. (kontaktai)

 

2. TMO darbuotojo konsultacija

Gavęs užpildytą anketą TMO darbuotojas peržiūri, ar asmuo atitinka programos kriterijus, ir praneša, kokios yra galimybės jam padėti. Telefoninės ar/ir tiesioginės konsultacijos metu TMO darbuotojas su užsieniečiu aptaria savanoriško grįžimo proceso eigą, nustato poreikius ir aptaria išvykimo detales.

Pateikus viešojo transporto kelionės bilietą atvykimas į TMO Vilniaus biurą konsultacijai gali būti kompensuojamas.

 

3. Dokumentų tvarkymas

Jei užsienietis atitinka visas programos sąlygas, TMO darbuotojai tarpininkauja išduodant visus būtinus kelionės dokumentus, kai išvykstantis jų neturi (t.y. galiojantis asmens dokumentas, sprendimas dėl grįžimo, kelionei namo reikalingos tranzitinės vizos, draudimas ir pan).

Jeigu asmuo turi visus reikiamus kelionės dokumentus, iš karto pereinama prie sekančio žingsnio: kelionės bilietų užsakymo.

 

4. Kelionės bilietai

Kai asmuo turi visus būtinus kelionei dokumentus, yra užsakomi kelionės bilietai. Kelionės bilietus bei bagažo mokestį (jei toks yra) apmoka TMO. Priklausomai nuo kilmės šalies, kelionė gali būti organizuojama autobusu, traukiniu ar lėktuvu. Išvykimo data ir būdas pagal galimybes derinami su išvykstančiuoju. TMO darbuotojai visuomet stengiasi surasti saugiausius ir patogiausius kelionės maršrutus. Esant poreikiui TMO  Vilniaus biuro darbuotojai susisiekia su tranzito ar kilmės šalyse įsikūrusiais TMO biurais ir organizuoja tranzito/pasitikimo pagalbą.

 

5. Apgyvendinimas iki skrydžio (esant poreikiui)

Jeigu išvykstantysis  neturi jokių asmeninių lėšų ir kur apsistoti iki išvykstant, TMO suteikia maitinimą ir laikiną apgyvendinimą saugioje bei patogioje vietoje.

 

6. Išvykimo diena

Išvykimo dieną TMO darbuotojas kartu su migrantu vyksta į oro uostą/stotį, padeda užsiregistruoti skrydžiui ir palydi iki išvykimo vietos. Migrantas namo keliauja savarankiškai nelydimas jokių pareigūnų, kaip ir visi kiti keleiviai, o esant poreikiui išvykstančiajam gali būti teikiama medicinine/humanitarine palyda.

Išvykimo dieną migrantas taip pat gauna vienkartinę finansinę išmoką, skirtą nenumatytoms kelionės išlaidoms padengti bei (esant poreikiui) kelionei iki jo gimtojo miesto/kaimo kilmės šalyje.

 

7. Esant poreikiui asmeniui gali būti teikiama tranzito ir (ar) pasitikimo pagalba tranzito šalyje arba atvykus į kilmės valstybę.  

Užtikrinant sklandų grįžimą namo esant poreikiui TMO Vilniaus biuro darbuotojai informuoja TMO biurus tranzito ir (ar) kilmės šalyje, kurie suteiks reikalingą pagalbą grįžtančiajam, padės pakeisti oro uostus, traukinių/autobusų stotį, apgyvendins ar nuveš iki namų.

Papildomos paslaugos teikiamos pažeidžiamų asmenų grupei priskiriamiems trečiųjų šalių piliečiams. Tokiais atvejais, pagal individualius poreikius TMO taip pat užtikrina:

  • Profesionalių medikų ir socialinių darbuotojų konsultacijas iki kelionės namo

  • Lydintį medicininį ir humanitarinį personalą kelionės metu

  • Papildomo specialaus bagažo transportavimą